Monday, March 21, 2011

sejarah ohh sejarah

Assalamualaikum semua.....huh!!!sekejapnya cuti kan???......haiyo...cikgu saya mahu cuti lagi...huhuhu...jerit

 lar macam mana pun...tak ada makna nya cikgu nak tambah lagi cuti...hahaha...aku sebenarnya takut nak

 berhadapan dengan keputusan selaras pertama aku...maklum lar...macam-macam dugaan...dua minggu

sebelum periksa..aku demam teruk...selesema dan batuk...lepas dah baik demam,selesema dan batuk...mata

 aku pula merah...dua-dua pulak tu...sabar jelah....nak ikutkan aku kena cuti seminggu tapi disebabkan

periksa tak boleh ambil lepas cuti...terpaksa lah aku datang....periksa punya periksa sampai lah hari terakhir

iaitu hari jumaat..masa tu periksa mata pelajaran sejarah ,matematik kertas 1 dan kertas 2....bayangkan

lah...knon nya nk bangun pukul 3 pg baca sejarah...wahasil telajak tidur.....amik kauuu!!!!tak baca satu

habuk pun....so.rush arh aku dengan masa yang ada untuk mentelaah sejarah.......

cikgu : "pelajar....sila letak beg dibelakang....simpan buku..."
aku :(bercakap dalam nada yang perlahan) mak aii...cikgu...ta abis baca lg....(padan muka aku kan...time nak periksa baru nak study.. huhuhu)


so,time dapat kertas aku blur sekejap...benda apa yang soalan nak ni????huhuhu...ah...tawakal aje

lah.....buat yang termampu....

***********************************************************************************

ahad 8.56 malam(waktu menyalin jadual untuk hari isnin)


aku : esok...bahasa inggeris,matematik tambahan,biologi,sejarah,bahasa melayu

        (berhenti sekejap)what????!!!(buat2 terkejut)!sejarah!!!mampus lah....mesti aku failed punya....




**********************************************************************************
isnin 21/3 ( 9.15 pagi)waktu matematik tambahan

cikgu natasya : sejarah ada dua orang tak lulus.....pelajar melayu dan chinese...

aku :  Aina,,,mesti aku yang tak lulus an.......

aina  : tak...aku rasa aku yang tak lulus....

aku : takk!!!!aku lar...

aina : aku!!!



tiba lar waktu sejarah.......

cikgu mahani : kenapa lah ada yang tak lulus ni???susah sangat ke???

pelajar s1 : susah cikguuuuu

cikgu mahani  : kalau susah macam mana ada yang dapat 90 ke atas.....???

semua terdiam....tangan aku sejuk macam ais batu....takut tahu kalau tak lulus....cikgu mahani pun panggil

seorang demi seorang....skali pelajar yang tak lulus tu...pelajar lelaki....dan chinese pelajar perempuan....

Alhamdulillah...aku lulus jugak.....B+ ajer...okey lah tu kan......(sebenarnya happy huhuhu)





so moral of the story :

  •  jaga kesihatan diri tak kira lah time nak periksa or pape lah...kesihatan penting tau....
  • jangan study last2 minute...so study lah awal-awal.....yang senang kita jugak nantikan...
 ok....sampai sini sahaja ceritaku....
                                                                                                                                    sayang cinta :
                                                                                                                                  sheegadesshunyi =p




THANK SUDI BACA :) ANDA SUKA? SILA LIKE ♥.

No comments: